自由旅人同盟 | [ホーム] |
| |||||||
あれがダカールの海だ! |
| ||||||
!? |
| ||||||
アニメ板ゲゲゲの鬼太郎2作目最終回の舞台ですかな? |
| |||||||
004 - N. ROMA |
| ||||||
011 - M. COMA |
| ||||||
001 - R. SAINCT |
| ||||||
001 - R. SAINCT |
| ||||||
010 - A. COX |
| ||||||
035 - L. AUBREE |
| |||||||
19 - ESTEVE PUJOL Isidre |
| ||||||
4 - ROMA Nani |
| ||||||
Nani Roma avant le d駱art du Dakar |
| ||||||
このロマ選手のマシンの商才きぼん |
| ||||||
んなこといわれても、情報源が限られてて、、、ぐす、、、 |
| ||||||
ROMA Nani (joan) Nationality: ESP Born in: 17/02/1972 660 LC4 KTM SUPER PRODUCTION |
| ||||||
004 - N. ROMA |
| ||||||
019 - I. ESTEVE |
| ||||||
002 - C. DESPRES |
| ||||||
026 - E. PIROUD, 028 - E. CROQUELOIS |
| ||||||
004 - N. ROMA |
| ||||||
12:38 148 BIKES ON START LINE 148 bikes were authorised to start stage 7 between Tan Tan and Atar. Did not start: Iscla (n°65), Fonjallaz (n°96), Faure (n°46), Luby (n°154), Vandenberghe (n°906), Ramos Martinez (n°135), Szilvasi (n°192), Fujita (n°175), Wolters (n°105), Astori (n°66), Rosello (n°103), Rogers (n°153). |
| ||||||
コース図です。 |
| ||||||
いよいよ佳境に…… |
| ||||||
ほとんどの競争者は、モーリタニアのエントリーを思い出すでしょう。 Richard Sainctは腕の痛みをわすれたらしく、スペシャルステージ701Kmsでファステストタイムを出しました。KTMチーム・メイトのDespresはMeoniおよびEsteveに問題があり、TOPを取りました。 2輪の上の同僚のように、南アフリカのものは確かに最も困難なもの(ダカールの歴史に)のうちの1つであるとして今日を思い出すでしょう。そのような長いスペシャル上で、ドラマは起こらざるをえません。 |
| ||||||
連貼掲示板? |
| |||||||
La 8e étape du Dakar-2004, coincée entre deux chronos à rallonge, souffre de la comparaison au niveau kilométrique (389 km dont 355 km de spéciale), mais risque de faire souffrir tout autant les concurrents. |
| |||||||
| ||||||
01:53 Atar – Tidjikja A shorter stage : less than 400kms, but a difficult special. The competitors will discover a track never used in the past and a very technical special requiring excellent navigation to find the good passages that takes them to the arrival. Tidjikja was founded in the XVIIth century by the Idoualis, that came from the Ardrar. They made the city an important cross-road for trading and a religious settlement. Today the town is divided in two on each side of the Tidjikja oued. |
| ||||||
11:19 236 VEHICLES AT 4H45 At 4h45 this morning, only 236 vehicles had made it to the bivouac in Atar : 112 bikes, 81 cars and 43 trucks... |
| ||||||
11:43 DESPRES LOST While Sainct (KTM n°1), Brucy (KTM n°9) and Roma (KTM n°4) were together at km 117, the overall leader Cyril Despres (KTM n°2) was still at km 40. The Frenchman appears to have had serious navigational problems between km 29 and km 40. |
| ||||||
12:27 SAINCT STRUGGLES AT KM 145 Richard Sainct (KTM n°1) was having trouble in the sand at km 145. His team mate Jean Brucy (KTM n°9) stopped to help him while Nani Roma (KTM n°4) took advantage of the situation to take off. All three riders had made it to CP1 (km 135) together. |
| ||||||
12:43 ROMA FASTEST AT CP1 At km 135, Spaniard Nani Roma (KTM n°4) has the fastest time. Second is Jean Brucy (KTM n°9) at 6min13. Third is Richard Sainct (KTM n°1) at 7min15. Meoni (KTM n°3) who left late this morning is still expected. The same goes for Cyril Despres (KTM n°2) who struggled at km 40. |
| ||||||
13:40 MEONI FAR FAR BEHIND AT CP1, DESPRES EVEN FURTHER At CP1, Fabrizio Meoni (KTM n°3) is 34min17 behind Roma (KTM n°4) who had clocked the best time. Alfie Cox (KTM n°10) is at 57min59 and Cyril Despres (KTM n°2) is at 1h23min08. That of course means that Roma is virtually the new overall leader. |
| |||||||
The way to the Taco タコスへの道 まずこれを買ってくる。つづく、、、 |
| ||||||
だって11月に一つ150円だったレタスが、いまじゃ半分で300円だよ。正月休みで新鮮じゃないのがわかってるレタスに300円はちょっと。 |
| ||||||
レタス>白菜でいいじゃないか。 |
| ||||||
チーズはなんでもいい。においのきついブルーチーズでも食べられる。 |
| ||||||
レタスは千切り、チーズは細長く切ると入れやすいが、とにかく入ればいい。室温でとけるチーズは苦労する。 |
| ||||||
箱書きにもあるが、シェルは下向きにして電子レンジで暖める。焦げると苦くてうまくない。熱くなってジューといい始めたらやめる。 |
| ||||||
温まったら熱いうちにひき肉、チーズ、レタスを適当につめて出来上がり。 |
| ||||||
つめすぎるとうまくない。タコスはタコシェルがうまくて、レタスは薬味で、その他は調味料みたいな感じ。 |
| ||||||
(σ・∀・)σ 乙♪おいしそうでやんすね。 今度スーパーで有るか探してみま〜す。 ひき肉は牛?ブタ?合い挽き? |
| ||||||
ひき肉は、牛指定ですが、豚牛合挽きでも豚だけでもあまり味は変わりません。シーズニングが濃いからだと思います。 |
| ||||||
タコシェルは600円と400円くらいの2つがあります。違いはシェルの厚さです。割れている場合があるので、なんとかして避けてください。レタスは新しくないとパリパリ感がなくてうまくないです。 |
| |||||||
| ||||||
14:01 ESTEVE PUJOL WINS SPECIAL Isidre Esteve Pujol (KTM n°19) confirmed his excellent start to the Dakar. The Spaniard clocked the fastest time of the special between Er Rachidia and Ouarzazate ahead of compatriot Joan Roma (KTM n°4), 16sec behind. Third is Fabrizio Meoni (KTM n°3) at 22sec, followed by Andy Caldecott (KTM n°72) at 3min 47, Alfie Cox (KTM n°10) at 4min 26 and Giovanni Sala (KTM n°7) at 4min 34. Winner of last year's rally, Richard Sainct is only 8th at 5min14. In the overall, Esteve Pujol comforts his leadership with a 36sec advantage on Meoni. |
| ||||||
3日目を終えて98,107、111番あたりで、順調に進んでる様ですね。焦らずにいつも心にピヨコを!! |
| ||||||
1月3日18:40 麻生隊長よりtel 「しばらくキャンセルが続いたカステロンのSSを3台とも難無くクリア。 これから800キロ移動してアフリカへ。」 思ってた以上にセローの走破力は高いと喜んでました。砂道に強いそうです。 |
| ||||||
「今日は子供のためのスペシャルでした!」Fabrizio Meoni自身が語った。187台のバイクはこのイタリア人と同意見ではないでしょう。 最速の子供はIsidre Esteve Pujol(KTM 9)でした。スペイン人は、1日前のTOPにさらにTOPを追加しました。 「今年、人々が私を応援してくれているので、勝利に確信を与えます。」 3h44min27の時間で、Meoniが22秒遅れで3位に終わった一方、Esteveはわずかに16秒チーム・メイト、ジョウン・ローマ(KTM 4)に勝ちました。 「スペイン人は、彼らのトレーニングした地域にいます。モロッコでこのリズムを維持することができれば、私は非常にハッピーです。 |
| ||||||
フランス最速は42秒遅れで4位のシリルDespres(KTM 2)でした。 一方、オーストラリアのアンディーCaldecott(KTM 2)はその日に3min47で5位でした。「私は3分あるいは4分くらい道に迷い、タイムを失いました。しかし、私は、よい位置の中で終了することを望んでいました。私は、他の連中と比較して、これらのスペシャルに慣れていません。」 衝突後に、リチャードSainct(KTM 1)は昨日その日に別の5min14を追加しました。しかしながら、この勝利者は確信しているままです。「私は、落下にもかかわらずスペシャルを始めようことを今朝決めました。しかし、どのようなフィーリングになるかわかりませんでした。筋肉が暖まったとき大丈夫でした。私は他のものと同じリズムにいます。」彼の主要なライバルMeoniは、まだ彼を危険と見なします。 |
| ||||||
14:00 166 BIKES ON THE START LINE 166 were authorised to take the start of today's special. Did not start : Willemot (N°142), Sugimura (N°128), Kawai (n°127), Sano (N°129), Moerman (n°116), Jansson (n°182), Charpentier (n°189), Mousavi (n°196), Lambelin (n°904), Vogel (N°907) and Metaud (n°70). |
| ||||||
セローはスタートしなかったの?失格? |
| ||||||
Sugimura (N°128), Kawai (n°127), Sano (N°129), これがセロー勢かどうか不明。 |
| |||||||
002 - C. DESPRES |
| ||||||
012 - D. FRETIGNE |
| ||||||
003 - F. MEONI |
| ||||||
019 - I. ESTEVE |
| |||||||
004 - N. ROMA |
| ||||||
010 - A. COX |
| ||||||
010 - A. COX |
[0] [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] |